• Kapcsolat : +3670/23-22-685, Vác, Görgey Artur u. 55. és Dunakeszi, Kádár u. 2.
tanulaskozpont-vac-megoldas-a-tanulasizavarokra-igar-beatrix-unatkozo-fiu

Szeretném visszakapni a kedvem a tanuláshoz, hogy ne kudarc legyen az iskola

Márk története, nehézségei az iskolában

Márk 11 évesen tanulási nehézségei miatt került hozzánk. Jegyei romlásnak indultak, ami azt jelentette, hogy az erős négyes tanulóból visszacsúszott a gyenge közepes szintre.

Szülei szeretnék, ha könnyebb és eredményesebb lenne tanulása.

Csendes, barátságos és mosolygós kisfiú. Nehezen nyílik meg, önmagáról és élményeiről magától nem szokott beszélni. Azonban ha sikerül rátalálnunk arra a témára, ami igazán tetszik neki, szívesen megosztja velem a gondolatait. Az iskoláról nem szívesen beszél, érezhetően visszavonulót fúj, ha ez a téma szóba kerül. Sok kudarc érte őt, ami elvette a motiváltságát, a kedvét a tanulástól.

Fontosnak éreztem, hogy ezt a lendületet visszahozzuk. Nem volt kérdéses jó képességű gyerek lévén, hogy a foglalkozások segítségével sikereket fog elérni, így nő az önbizalma, az önmagába vetett hite is.

Nagy és egyben hullámzó utat tettünk meg az foglalkozások során. Az első alkalmakkal még a mozgásos gyakorlatokat is nehezen tudta kivitelezni. Az ötödik-hatodik alkalomra azonban mozgása összerendezettebb lett, ritmusosabb, harmonikusabb. Szépen meg tudta csinálni azokat a feladatokat is, amik kezdetben nagyon nehezen mentek. Ez meghozta az önbizalmát és kedvét is. Öröm volt látni a büszkeséget az arcán! Ezt az önbizalmat vitte tovább az iskolába is. Önállóan jelentkezett felelni, elindultak a jó jegyeket.

Elkezdődött a fejlődés, de mint minden fejlődési folyamatban, ebben is akadtak nehézségek. Ez egy rossz jegy formájában mutatkozott meg, ami igencsak elvette Márk kedvét és hitét. Úgy érezte, hogy hiába tesz meg mindent, mégsem tud jól teljesíteni. Itt fontosnak tartottam, beszéljünk róla, hogy egy kudarcélmény nem minősíti őt és a képességeit. Mindig van lehetősége kijavítania a hibáit!

Kiderült, hogy a mozgásos gyakorlatokat otthon nem végezte rendszeresen és ez lelassította a fejlődés menetét. Most már odafigyel, hogy az otthoni gyakorlás se maradjon el, ezért jobban beépül az általam végzett két agyfélteke összehangolás technikája is.

Ketten együtt egészen biztos, hamarosan elérjük, hogy Márkból újra egy erős négyes tanuló legyen, sőt!

Bakos Patrícia gyógypedagógus, pszichopedagógus,
a Tanulás Központ Vác tanulás trénere