Iskolaelőkészítő Extra

Mitől Extra a mi foglakozásunk?
Attól, hogy a hagyományos iskolaelőkészítő gyakorlatok mellett tartalmazza a két agyfélteke összehangoló módszert. Azok az iskolásaink, akik részt vettek még óvodásként ezeken a foglakozásainkon, könnyedén, tanulási zavarok nélkül haladnak.
Foglalkozások Vácon a hét minden napján és Dunakeszin hetente egyszer,
Maximális létszám 4 gyermek.
Az iskola előkészítő foglalkozásokon
koncentráció fejlesztés történik,
diszlexia – olvasászavar,
diszgráfia – írászavar,
diszkalkulia – számolászavar
megelőzése folyik speciális, komplex módszerrel.
Miért van szükség az iskolaelőkészítőre, amikor a nagycsoportosok már kapnak előkészítést az óvodában?
Fontos, hogy már 5-6 évesen kiderüljön, várható-e valamilyen tanulási zavar, hiszen minél hamarabb vesszük észre, annál könnyebb helyrehozni. Az iskolaelőkészítőn ilyen szemmel is figyeljük a gyerekeket. Rengeteg olyan apró jel van, ami erre utal, de ha valaki ezekkel a jelekkel nincs tisztában, legyen bármilyen lelkiismeretes óvónéni, sajnos nem fogja észrevenni. Pedagógus végzettségű Tanulás Trénereink képzésük során erre külön képesítést szereztek.
A létszám, amivel dolgozunk kb. 4 gyermek. Egy óvodai csoport jó esetben átlag 25 gyerekével szemben, egy sokkal személyre szabottabb fejlesztés történik nálunk.
Minden gyermek így készül lélekben az iskolára:
“Én biztosan ötös tanuló leszek.” Viszont iskola kezdéskor az első kudarcok után ez az “álom iskola” kép hamarosan szertefoszlik.
A módszerünk szerinti előkészítő, mintegy hidat képez a gyerekek iskolával kapcsolatos álmai, vágyai és a valóságos iskola között. Célunk, hogy a lehető legkevesebb kudarcra kerüljön sor elsősként, ezt a célt szolgálja a speciális, komplex módszer. Hiszen az első év meghatározza a tanuláshoz való viszonyulást a következő 20 évre.
Bálint, 4. osztályos kisfiú édesanyja véleménye:
“Amikor ovis nagycsoportosként eljöttünk a fejlesztésre,
nagy gondok nem voltak Bálinttal. Viszonylag ügyesen rajzolt.
A labdázás közben lehetett látni, illetve egy-két olyan játéknál,
ahol az egyensúlyozásra volt szükség, néha egy-két mozdulatot
kicsit bizonytalanabbul csinált meg. A foglalkozásokon gyorsan
kiderült, hol vannak az elakadások. Miben kell ahhoz fejlődnie,
hogy az írás és olvasás tanulás ne okozzon gondot elsősként. Betti
felhívta a figyelmünket olyan dolgokra, amiket mi szinte észre sem
vettünk, vagy nem tulajdonítottunk nagy jelentőséget. A foglalkozások
3 hónap elteltével már olyan változást hoztak Bálintnál, hogy például
fociban is sokkal ügyesebb lett, és rendesen fogta a ceruzát. Időnként
egy-egy nehezebb időszakban még most is elővesszük a gyakorlatokat,
amit Betti tanított, és Bálintot átlendíti.”
Vné, Ági
A foglalkozásra elsősorban nagycsoportos óvodásokat várunk.
Foglalkozás ideje: 60 perc
Helyszíneink:
Tanulás Központ Vác, Görgey Artúr u. 55.
Tanulás Központ Dunakeszi, Kádár u. 2. Kalmár Autósiskola oktatóterme
Térkép a helyszínekre
Részvételhez előzetes jelentkezést kérünk:
Igar Beatrix
Telefon: 06-70/23-22-685 vagy
info@tanulaskozpont.hu email címen.
Szeretettel várjuk a gyerekeket!

Nagy Dorottya, Igar Beatrix, Springárt Katalin, Bakos Patrícia a váci Tanulás Központ fejlesztő pedagógusai