• Kapcsolat : 06 70/23-22-685, Vác, dr. Csányi L. krt. 58.
tanulaskozpont-vac-megoldas-a-tanulasizavarokra-igar-beatrix-kislany5

Hogyan indul meg a gyerekek fejlődése?

Neki is akarni kell, hogy fejlődjön

Sokszor kérdezik tőlünk, hogy mikor indul meg a szemmel látható változás a foglalkozások során. Mikor jönnek az eredmények? Ezt az első alkalommal nehéz, lenne megmondani, de amikor 4-5 foglalkozást együtt töltünk a gyermekkel, látjuk, milyen úton indulunk el.

Minden ember más és más, ez a gyerekeknél is így van, a fejlődésük gyorsasága különbözik, amivel semmi baj nincs. Ezzel szemben, van még egy nagyon fontos dolog, hogy ahogy mi is, ők is szabadon dönthetnek a saját „sorsukról”.

Hogy mit is jelent ez?

Akkor lesz a leggyorsabban eredményes a közös munka, ha ő maga is akarja a változást, szeretne ügyesebb, gyorsabb lenni és könnyebben tanulni. Ezért fontos, hogy a foglalkozásokon mutatott gyakorlatokat, tanulási technikákat otthon is kipróbálja, alkalmazza, majd Velünk együtt a saját tapasztalatait megbeszélje.

Lehet saját véleménye arról mi az, ami segített és mi az, ami nem. A gyerekekben tudatosan építjük fel, hogy ha valamiben fejlődni szeretnének, azért tenni kell nekik is a mindennapokban. A siker nem hullik csak az ölükbe.

Mi 50 százalékban megmutatjuk a fejlődéshez szükséges utat, de a másik felét neki kell hozzá tenni, hogy az egésszé váljon.

Szakítson időt a feladatok elvégzésére, mert ez általában csak 10-15 percet vesz igénybe a szabadidejéből. Eleinte, lehet, hogy kell egy kis bíztatás-noszogatás, hogy csináld. Ezekhez a feladatokhoz, viszont nem kell szülői felügyelet, a cél az, hogy önállóan, Ő maga akarja és jusson eszébe, hogy ezzel saját magán tud segíteni.

A hozzánk kerülő gyerekekben erősítjük, hogy a tetteiknek és kitartásuknak meg lesz az eredménye, sokszor ehhez magas és erős falakat kell lebontanunk, mert már annyi kudarccal érkeznek. Ilyenkor nehezebb a feladat, de nem lehetetlen.

Meg szoktuk beszélni, hogy mi a célja, mit szeretne elérni. Például: „Milyen osztályzat az, amivel Ő elégedett lenne?”, vagy ha már tudja, „Mit csinálna majd szívesen felnőtt korában?”. A kitűzött cél mindig segít továbblendülni a nehezebb időszakokon.

Ezért van az, hogy a hozzánk járó gyerekeket nem kényszerítve és nem kényszert érezve jönnek a foglalkozásra, hanem azért, hogy közös erővel dolgozzunk a sikereiért.

Nagy Dorottya pedagógus, a Tanulás Központ Vác tanulás trénere