Előadás a tanulási és magatartási problémák megoldásáról
Előfordult már Önnel is, hogy a legnagyobb szeretet és jóindulat ellenére is szenvedés volt a tanulás mindkettőjüknek?
A tanulási és magatartási problémák hátterének 75-80%-ban a két agyfélteke összehangolatlansága áll.
Előadás szülőknek a diszlexiáról, diszgráfiáról, figyelem zavarról és arról a módszerről, ami eléri, hogy a tantárgyi jegyek átlaga 3 hónap leforgása alatt egy osztályzatot javuljon
Az előadó:
Igar Beatrix, tanulás tréner, pedagógus
Október 16-án pénteken 18 órától
1076, Budapest, Péterfy Sándor utca 15.
Oktatási Központ
Térkép a rendezvény helyszínére
Belépődíj a rendezvényre: előzetes regisztrációval 2.000, Ft
A belépőjegy árát nem kell elutalni, csak kitölteni a jelentkezést.
Regisztráció nélkül a helyszínen: 2.500, Ft
Amennyiben ez így túl gyors lenne és inkább még olvasnál arról, hogy mi az oka a tanulási, magatartási nehézségeknek, diszlexiának, diszgráfiának, akkor a rövid lényeg:
A tanulási nehézségek hátterében a központi idegrendszer nem megfelelő működése húzódik.
Amikor az egyik anyuka ezt meghallotta, azt kérdezte:
– Akkor most az én gyerekem idegbeteg?
NEM. Szó sincs erről. Sőt, a szülő még szinte észre sem veszi azokat a jeleket, melyek ezeket a gyerekeket jellemzik.

Csak azt látja, hogy gyereke nem a képességeinek megfelelően teljesít. Vagyis pl. közepes tanuló, de a négyesek, ötösök megszerzésére is képes lenne. Vagy éppen csak kettes tanuló, de a közepes eredményt is elérhetné nagyobb megerőltetés nélkül.
-
Miért nem tud hosszabb ideig odafigyelni, odakoncentrálni egy-egy feladat elvégzésére?
-
Mi húzódik a diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia hátterében?
-
Miért tanul meg nehezebben olvasni, vagy számolni, vagy írni, vagy együtt mindhármat a gyerekek egy jelentős része?
-
Mennyi energiádat veszi el következő mondat: „Gyere, ülj már le tanulni, hányszor szóljak még?”
-
Tanulás közben mereng, „álmodozik”?
-
Mi húzódik ezeknek a hátterében?
-
Hogyan lehet segíteni?
Ezekre a kérdésekre, valamint arra is, hogy miért eredménytelen sok gyermek esetében a különóra és az általad megfogalmazott kérdésekre is választ kapsz a
TANULÁSI ÉS MAGATARTÁSI PROBLÉMÁK MEGOLDÁSA című előadáson.
Kinek ajánljuk az előadást?

-
Elsősorban azoknak a szülőknek, akik úgy látják nagyon sok időt igényel a gyerekkel történő tanulás. Órákat ülnek a könyvek felett, már többféleképpen próbálta elmagyarázni ugyan azt az egyszerű dolgot, már mind a ketten holt fáradtak, mégis alig jutottak előrébb a tananyaggal.
-
Ha Ön is olyan szülő, aki látja, érzi, tudja, hogy az Ön gyermeke kicsit más mint a többi osztálytársa. Máshogy viselkedik, álmodozik, időnként a saját kis világban jár. Ugyanakkor sokszor felnőttes dolgai vannak, úgy lehet vele beszélgetni, olyan tanácsokat ad, és olyan véleménye van, mint amilyen jó pár felnőttnek sincs.
-
Ha a gyermeke 6-11 éves korcsoportba tartozik, mert ugyan 12 év felett is vannak tanulási zavarok, amit jól lehet kezelni, a 6-11 évesek esetében érhető el a leglátványosabb fejlődés.
-
”Már 4 hónapja járatom a gyerekemet matematika és angol külön órára, de alig-alig javulnak a jegyei. Mi ennek az oka?”
Amikor a szülő nincs megelégedve azzal az eredménnyel, amit gyereke produkál az iskolában, akkor beíratja délutáni különórákra. Egy tantárgyból, esetleg többől.
Aztán eltelik 2-3 hónap, és mégsem jönnek a várt jobb eredmények.
„Mi lehet az oka?” – töpreng a szülő.
„Biztos rossz a külön tanár. ” – gondolja.
Következik a magán tanár váltása. Amikor rájön, hogy ez sem segít, akkor előveszi a gyereket:
„Figyelsz te egyáltalán a különórákon? Vagy csak az ablakon dobjuk ki a sok pénzt? ”
Ilyenkor a gyerek válaszából kiszűrhetjük a valódi okokat, persze csak akkor, ha tudjuk, mire is kell figyelnünk.
Rájöhetünk, hogy nem a magán tanár, és nem is a gyerek a hibás.
Reply