Hogyan ismerem fel, mint szülő, hogy hajlamos a gyermekem a két agyfélteke összehangolatlanságra?
Csecsemőkortól 6 éves korig:
Az alapvető reflexek – moro reflex, szopó-kereső reflex, talp-tenyér reflex – később tűntek el.
Kisgyermekként alig vagy egyáltalán nem kúszott, mászott.
Folyton rohangált, ugrált, felmászott mindenhova, ugyanakkor mozgása összerendezetlen volt. Sokszor elesett.
Nehézkesen követte az utasításokat, nem fogadta el a szabályokat.
Figyelme könnyen elterelhető volt, tevékenysége állandóan csapongott.
A várakozás nehezére esett, azonnal szeretett volna mindent.
Nem akart rajzolni, nem szívesen fogott a kezébe semmilyen írószert. Az írószer tartása eltért az átlagostól.
7 éves kor felett:
Indulatos, szinte apró dolgoktól dühbe gurult.
Nem tudott önállóan tanulni.
Nagyon közel hajolt a füzetéhez, akár írt, akár olvasott.
Időnként az volt az érzésünk, hogy baj van a látásával, de ugyanakkor nincs szüksége szemüvegre.
Feladatértése labilis volt, mintha nem jól hallott volna.
Nem tudott hosszabb ideig egy feladatra koncentrálni.
Gyakoriak voltak a feladatokról az elterelések.
Sokszor használt saját magára negatív szavakat.
Többször is felmerült az olvasás, írás, és számolás zavar.
Vannak olyan ágak, amiben kiugróan tehetséges.